Тут мне старый приятель из Берлина переслал статью в газете The European Union Times, номер за 25 марта.
Название статьи "US Laser Test Destroys Germanwings Airliner Killing 150 Innocent Civilians"
Статья обвиняет американский Северный Флот в том, что в результате опробывания новой системы обороны -
High Energy Liquid Laser Area Defense System (HELLADS) пытаясь сбить учебную цель, сбили вместо этого гражданский самолёт рейс немецкой компании Germanwings 4U 9525.
Там масса интересных деталей в этой статье, в частности, что система HELLADS наносит лазерный удар по летящей жертве. На мой взгляд, информация достойна доверия.
Времени нет у меня, переведите кто-нибудь.
Источник: www.whatdoesitmean.com/index1852.htm
March 25, 2015
US Laser Test Destroys Germanwings Airliner Killing 150 Innocent Civilians
By: Sorcha Faal, and as reported to her Western Subscribers
The Ministry of Defense (MoD) is reporting today that dispatches from the Northern Fleet (NF) appear to show that yesterdays downing of Germanwings Flight 4U 9525 in southern France yesterday was the “direct result” of a failed US Air Force test of its High Energy Liquid Laser Area Defense System (HELLADS) attempting to shoot down an ICBM reentry vehicle, but which, instead, destroyed this civilian airliner killing all 150 aboard.
Министерство обороны Северного флота вчера подтвердило, что разбившийся самолёт Germanwings Flight 4U 9525, который разбился в южной франции это прямой результат ошибочной операции американских военно-воздушных сил, проводящих тестирование с высоко энергетичным жидким лазером (HELLADS). Лазер должен был устранить воздушную цель, но вместо этого попал в гражданский самолёт, убив 150 человек на борту.
According to this MoD report, the Northern Fleet, which is already on full combat alert, was alerted to this incident yesterday by the Severomorsk submarine chaser, currently operating in the Mediterranean, who reported that widespread atmospheric electrical anomalies over southern France, western Italy and southwestern Switzerland were being detected. The area where these detections were made by the Severomorsk, this report notes, also happens to be the combat operational area of the US Air Forces 510th Fighter Squadron operating out of the Aviano Air Base in Italy.
Curiously, this MoD further notes, these anomalies occurring in the 510th Fighter Squadron’s combat operating area of southern France yesterday came within the same time frame that British civilian radar systems went black; which was further confirmed by a Flight Emergencies posting stating: “Doing a bit of spotting at MAN, I look up and see an A380 passing overhead just past the BA, but nothing on radar? Hm”
This MoD report clarifies that US-UK-EU radar systems frequently go black upon the takeoff/landings of B1 bombers, and which in yesterday’s case, where this incident was reported in Manchester (MAN), it likely coincided with the deployment of a British B-1 Lancer Bomber, some of which are able to utilize the US Air Forces High Energy Liquid Laser Area Defense System too.
The MoD further notes that the US-UK-EU military structure frequently endangers civilian flights with their war games over the continent, such as last year when about 50 planes temporarily disappeared from radars in Austria, Germany, the Czech Republic, and Slovakia between 5 June and 10 June. Slovak air traffic services in their statement about this radar blackout admitted at the time: “The disappearance of objects on radar screens was connected with a planned military exercise which took place in various parts of Europe...whose goal was the interruption of radio communication frequencies. This activity also caused the temporary disappearance of several targets on the radar display, while in the meantime the planes were in radio contact with air traffic controllers and continued in their flight normally.”
And to how dangerous these Western war games can be to civilian airliners, this report continues, was evidenced on 3 March when, in an eerie pre-simulation to the demise yesterday of Germanwings Flight 9525, the US Air Force, while preparing for yesterday’s failed test over southern France, Lufthansa Flight LH1172, an Airbus A321 operating at a normal flight altitude, plummeted out of the sky in minutes, and as evidenced by its radar charts.
Пилоты упавшего во французских Альпах Airbus А320 во время крушения находились без сознания. Об этом финской радиокомпании «Юле» сообщил руководитель авиационного отдела Агентства транспортной безопасности Финляндии Пекка Хентту со ссылкой на полученные им официальные данные.
"Согласно полученной официальной информации, пилоты потерпевшего крушение немецкого самолета по неизвестной причине находились без сознания во время длившегося восемь минут падения. Эта информация была получена при расшифровке звукозаписи одного из черных ящиков", — объявил Хентту.
Он также сообщил, что падение не было непрерывным: время от времени самолет возвращался в горизонтальное состояние.
По словам Хентту, в свете новой информации ситуация выглядит из ряда вон выходящей. Горизонтальное состояние во время падения указывает на то, что пилоты, возможно, в какой-то момент пришли в сознание, отмечает "Юле".